نوشته شده توسط : melika
حتی قبل از شروع ویروس کرونا و جهانی شدن آن ترس از بیماری در بین بعضی از افراد وجود داشت و جزء فوبیا های رایج محسوب می شد. به ترس از بیماری، بیماری هراسی یا ملیخولیا گفته می شود.
 
بیماری هراسی یا مالیخولیا و ترس از بیماری
از طرفی تمرکز کردن روی هر عطسه یا دل پیچه که ممکن بود تهدید کننده زندگی فرد باشد،  به راحتی در بین بعضی از افراد اتفاق می‌ افتاد.
 
اصلا نمی توانید تصور کنید که اثرات خارج از کنترل ما در مورد ترس از بیماری چه چیزهایی می باشد. این اثرات حتی بدتر از خود بیماری سارس، H1N1،  ویروس کرونا و دیگر بیماری‌ های شیوع دار و  مشکلات پزشکی جدی هستند که سلامت ما را تهدید می‌ کنند و ممکن است کیفیت زندگی مان را به طور کلی دستخوش تغییر قرار دهند.
 
اما زمانی که ترسیدن از خود بیماری ایجاد می شود، چه کاری انجام دهیم؟ ترس از بیماری یعنی ممکن است که شما بیمار نباشید اما از لحاظ ذهنی به دلیل وجود این ترس احساس خوبی در شما وجود نداشته باشد.
 
در این مقاله نگاهی  به دو مورد از رایج ترین ترس از بیماری ها در بیماری هراسی و مالیخولیا می‌ اندازیم. باید ببینیم که پشت پرده این دو مسئله چیست و بهترین راهکار ها را برای افراد تعیین کنیم.

 

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika
پرایمر یک مرحله‌ در آرایش است که بسیاری از افراد آن را نادیده می‌ گیرند اما استفاده از پرایمر می تواند پوست شما را زیباتر کند، و به دوام بیشتر میکاپ شما کمک کند.
 
پرایمر چیست؟
پرایمر مرحله‌ ای بین روتین مراقبت از پوست و استفاده از لوازم آرایش است که می‌ تواند سطح یکدست و نرمی را روی پوست ایجاد کند، از پودری شدن میکاپ و ظاهر چین و چروک جلوگیری می کند. میکاپ آرتیست ها مدت زمان طولانی است که از پرایمر های آرایشی برای طولانی تر شدن دوام میکاپ استفاده می کنند، زیرا می تواند به عنوان یک مانع بین پوست و آرایش عمل کند . شما نیز می توانید کرم پودر کم تری بزنید و به جای آن از پرایمر استفاده کنید. گاهی اوقات بعد از استفاده از پرایمر ممکن است به هیچ میکاپی هم احتیاج نداشته باشید.
 

 

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika
کمتر کسی در این دنیا وجود دارد که عطر و طعم قهوه را دوست نداشته باشد. نوشیدن قهوه باعث افزایش انرژی و سرحال شدن می شود. علاوه بر فوایدی که دانه های خوش عطر قهوه دارند، می توان از تفاله های آن نیز برای زیبایی مو استفاده کرد. قهوه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، در زیبایی و شادابی پوست و مو بسیار موثر است. قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ هایی مانند اسیدهای هیدروسینامیک و پلی فنول ها است. اسیدهای هیدروسینامیک در خنثی ‌سازی رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از استرس اکسیداتیو بسیار مؤثر هستند. با مصرف قهوه بصورت نوشیدنی و حتی استفاده از ماسک قهوه می‌توانید از بسیاری از این خواص آنتی‌اکسیدانی بهره‌ مند شوید. فقط اگر علاقه ی زیادی به قهوه دارید، دقت داشته باشید که بیشتر از ۴۰۰ میلی ‌گرم کافئین در روز مصرف نکنید، چون موجب کم آبی بدن می شود و از فواید آن نیز بهره ای نخواهید برد.
 
تفاله ی قهوه برای سلامت مو بسیار مفید است، این بدان معناست که دیگر باید از دور ریختن آنها اجتناب کنید. در حقیقت، روش های هوشمندانه بسیاری برای کاهش ضایعات آشپزخانه و سالم سازی دنیای ما وجود دارد.
 
در کمال تعجب باید بدانید که قهوه دارای خواص مفید و کاملاً طبیعی است که می تواند به عنوان جایگزینی برای محصولات شیمیایی خشن، مورد استفاده قرار گیرد. بیایید به چند مورد از فواید قهوه برای مصارف مختلف نگاهی بیندازید و روش استفاده از آن را یاد بگیرید.

 

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika
درد مکرر معده، مشکل در حرکات روده وسردرد در طول روز و… مشکلاتی ست که بیشتر افراد با آنها دست و پنجه نرم می کنند. احساس یبوست در طول روز بسیار آزار دهنده است و مشکل شایعی محسوب می شود. اگر شما فردی هستید که از یبوست و دیگر مشکلات گوارشی رنج میبرید، در این مطلب با ما همراه شوید چون راه حل مشکل شما اینجاست!
 
یبوست برای بسیاری از ما به یک مشکل روزمره تبدیل شده است. اما باید بدانید که این مشکل یک بیماری بخصوص نیست بلکه نشانه ی وجود بیماری های دیگر است. یبوست می تواند نشانه ی بیماری های لگن و اختلالات معده باشد که در زمان مناسب درمان نشده اند. اما نگران نباشید چون ورزش یوگا به تمام این مشکلات خاتمه می دهد. در این مطلب به فواید ورزش یوگا برای رفع یبوست و بهترین حرکات یوگا برای حل این مشکل می پردازیم.
 
یبوست چگونه اتفاق می افتد؟
یبوست برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. برای برخی افراد این به معنای مدفوع نابهنگام است و برای برخی دیگر به معنای سفت شدن یا عدم دفع مدفوع می باشد. به هر حال متداول ترین علت این مشکل، بدون شک سبک زندگی ناسالم است.
 
ساعت کاری نامناسب، زمان کم استراحت، اضطراب و مصرف بیش از حد غذاهای چرب و بی ارزش به گونه ای که به بدن آسیب برساند، موجب یبوست می شود. همچنین عدم مصرف میوه های تازه و سبزیجات برگ سبز، به ویژه مواد غذایی حاوی فیبر نیز باعث یبوست می شود. مصرف کم آب نیز دلیل دیگری برای این مشکل است.

 

 

 ادامه مطلب....

 

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

بچه ها بطور ذاتی شیطان هستند. آنها کنجکاو هستند و دوست دارند همه چیز را آزمایش کنند، لمس کنند، بردارند و با آنها بازی کنند. در طی انجام این کارها ممکن است وسایل را بشکنند، بدرفتاری کنند یا به خود و دیگران صدمه بزنند. اکثر این بچه ها وقتی در انجام کاری ناکام بمانند، ممکن است فریاد بزنند، به وسایل ضربه بزنند و آنها را به اطراف پرت کنند.

آیا شما هم فرزند شیطانی در خانه دارید؟ نگران نباشید چون تنها نیستید. این روزها بسیاری از والدین با این مشکل مواجه هستند. فرزندپروری در حال حاضر کار سختی است و یک بچه شیطان می تواند کار را مشکل تر هم کند. خوشبختانه نکات و پیشنهاداتی وجود دارد که می توانید برای مقابله با کودک شیطان دنبال کنید. در این مطلب با ما همراه باشید چون برخی از بهترین نکاتی که توسط متخصصان برای مقابله با یک کودک شیطان ارائه شده است را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

بزرگ کردن کودکان مودب و حرف گوش کن در دنیای امروزی کمی مشکل بنظر می رسد. ارتباطات دیجیتال، حالات ادبی خاصی ایجاد کرده است و مواردی مانند سلام رسمی، تشکر از دیگران و احوال پرسی های معمول تقریباً منسوخ شده است. اما انسان ها هنوز هم به صورت شخصی در تعامل هستند و باید از کودکی روش های صحیح برقراری ارتباط را بیاموزند. رفتارهای خوب در برقراری تعاملات اجتماعی بی اندازه کمک کننده است. آموزش ادب به کودکان نه تنها برقراری ارتباط را آسان تر می کند، بلکه بچه ها را برای مشاغل، دوستی ها و روابط آینده آماده می سازد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که این امر می تواند به سلامت روان آنها کمک کند.

داشتن رفتار خوب، یک عادت خوب است. “رفتار مودبانه روشی برای زندگی کردن است که فرد باید آن را نه تنها در میهمانی ها و مجالس مهم بلکه باید در همه حال حفظ کند”. آموزش ادب و احترام به فرزند باید در اوایل کودکی انجام شود تا به یک عادت در زندگی او تبدیل گردد.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

زخم های دهان می توانند دردناک باشند و باعث ناراحتی فرد هنگام خوردن یا نوشیدن شوند. تبخال (که به آن تاول لب هم گفته می شود) یکی از شایعترین زخم های دهان در کودکان است. آنها معمولاً در خارج از دهان ظاهر می شوند. تبخال اغلب به صورت تکی یا یک دسته از تاول ها شروع می شود و ظاهری پوسته پوسته ایجاد می کند. تبخال ها می توانند از طریق تماس مستقیم پخش و منتقل شوند.

تبخال چیست؟
تبخال (که یک عارضه ی پوستی غیرخطرناک ولی آزار دهنده است) به صورت تاول های کوچکی شروع می شود که در اطراف لب و دهان شکل می گیرد. تبخال ها گاهی اوقات روی پوست، گونه و بینی نیز ظاهر می شوند. بعد از گذشت چند روز، تاول ها معمولاً شروع به آب شدن می کنند، سپس ظاهری پوسته مانند به خود می گیرند و در نهایت طی یک یا دو هفته کاملاً بهبود می یابند.

تبخال یک شرایط ویروسی است که در اثر ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود. در کودکان، زخمهای تبخال معمولاً در اثر ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ (HSV-1) ایجاد می شوند.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

لمس شدن نخستین حسی است که ابتدا در رحم ایجاد می شود و مهم ترین حس در بدو تولد است. از طریق لمس کردن می توانیم عشق، امنیت و حس آرامش برقرار کنیم و به کودک در سازگاری محیط خارج از رحم کمک کنیم. این حس ارتباط و احساس تعلق و پذیرش را فراهم می کند.

لمس کردن همچنین هورمون های قدرتمندی تولید می کند که مهمترین آن اکسی توسین است و به عنوان “هورمون عشق” شناخته می شود. لمس کردن احساس نوعدوستی و عشق بین والدین و نوزاد را تشویق می کند که در روند ایجاد روابط مثبت میان والدین و فرزند مهم است.

 

بسیاری از نوزادان ممکن است در دوران بارداری برخی از موارد پرخطر را تجربه کرده باشند و برخی نیز ممکن است تولد زودرس داشته باشند. حتی احتمال این وجود دارد که نوزادان با برخی بیماری ها متولد شوند. بنابراین ممکن است کودک با شرایط متنوعی مواجه شود. ماساژ درمانی که می تواند بصورت روزانه انجام شود، پیشرفت های بسیار خوبی در کودک ایجاد می کند. در این مطلب به فواید ماساژ نوزاد، بهترین زمان برای انجام اینکار و بهترین روغن ماساژ نوزاد اشاره شده است.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

یکی از بزرگترین مطالعات در مورد مشکلات خواب کودکان اوتیسمی در سال ۲۰۱۹ انجام گرفت. این مطالعه نشان داد که نزدیک به ۸۰ درصد از کودکان اوتیسمی ۰ تا ۵ سال، با مشکلات خواب مواجه هستند. مشکلات خواب در کودکانی که مبتلا به اوتیسم هستند، دو برابر بیشتر از کودکان سالم یا کودکانی ست که دارای مشکلات مرتبط با رشد هستند. در این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در مورد انواع اختلالات خواب در کودکان اوتیسم، علل آن و روش های برطرف کردن این مشکلات را بدست آورید.

چه نوع مشکلات خوابی در کودکان اوتیسم شایع است؟
افراد مبتلا به اوتیسم تمایل به بی خوابی دارند: به طور متوسط ​​آنها ۱۱ دقیقه بیشتر از افراد معمولی طول می کشد تا بخواب بروند و بسیاری از آنها بطور مکرر در طول شب بیدار می شوند. برخی از مبتلایان به این بیماری دچار آپنه خواب هستند، شرایطی که باعث می شود تنفس فرد چندین بار در طول شب متوقف شود.

خواب کودکان اوتیسمی همچنین ممکن است ریکاوری کمتری نسبت به خواب افراد سالم داشته باشد. آنها حدود ۱۵ درصد از خواب خود را در مرحله حرکات سریع چشم (REM) می گذرانند، که این امر برای یادگیری و حفظ خاطرات بسیار مهم است. برعکس، اکثر افراد عصبی حدود ۲۳ درصد از استراحت شبانه خود را در REM می گذرانند.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد