نوشته شده توسط : melika

اگر به پوست خود اهمیت می دهید و می خواهید با نگاه کردن به آن احساس خوبی داشته باشید، محصولات کاملا طبیعی پوست را تهیه کنید. این کار ساده ترین راه برای داشتن پوستی شگفت انگیز است.

مراحل مقدماتی

شستن صورت

استفاده از ماسک روی صورت

لایه برداری

سرم چشم

محافظت از پوست

مرطوب کننده

ضد آفتاب

شروع : مراحل اولیه

قبل از شروع کار، چند مرحله اساسی وجود دارد که باید قبل از ایجاد یک برنامه مراقبت از پوست در مردان، انجام دهید.

این مراحل به شما کمک می کنند تا هنگام شروع کار ابزار مناسبی داشته باشید.

قبل از دست زدن به صورت، حتما دستان خود را بشویید. ابتدا دستان خود را بشویید. این کار خود به تنهایی بیانگر همه چیز است. در دستان شما تقریبا ۱۵۰۰ باکتری در هر سانتی متر مربع جمع می شود. ناخن ها به مراتب حتی بدتر هستند. نوک هر انگشت پناهگاه صدها هزار باکتری است.

آقایان دستان خود را بشویید. این کار ایمن ترین راه برای تضمین این است که تعداد زیادی میکروب در صورت خود مشاهده نکنید. از محصولات کاملا طبیعی استفاده کنید.

از شستن صورت خود با استفاده از شامپوی بدن جدا خودداری کنید. این کار یک دلیل بیولوژیک دارد. پوست صورت (لایه شاخی) حساسیت بیش تری نسبت به بقیه اندام های بدن دارد.

تعداد سلول های پوست صورت شما نیز کم تر از تعداد سلول های بدنتان است و در نتیجه آسیب پذیرتر می باشند. مواد شست و شو دهنده بدن باعث خشن تر شدن جنس پوست صورت شما می شوند.

به دنبال مواد طبیعی مانند گزینه های زیر باشید:

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

همه ما می دانیم که مغز انسان ها به دو بخش نیمکره چپ و نیمکره راست ( تئوری جانبی ) تقسیم شده است که در حالت ایده آل هر طرف از مغز انواع مختلفی از الگو های فکری را کنترل می کند. اگر چه گاهی اوقات یک قسمت از مغز می‌ تواند روی دیگری تسلط پیدا کند و یک الگوی فکری خاص را در فرد ایجاد کند.

اما صبر کنید. آیا این موضوع به این معناست که فقط یک طرف مغز شما عملکرد های بدن تان را کنترل می کند؟

پاسخ این سوال خیر است . . .

همان طور که بالا تر هم گفتیم ، یک طرف از مغز می‌ تواند طرف دیگر را رهبری کند. بنابراین شما به یک فرد راست مغز یا چپ مغز دسته بندی می شوید اما به این معنا نیست که فقط یه طرف مغز شما همیشه دست به کار است. یک دانشمند و نویسنده به نام کارل این گونه نوشته است:

” فرقی ندارد که تقسیم بندی مغز شما چگونه است. در هر صورت هر دو طرف مغز در کنار یکدیگر کار می‌ کنند . “

برای این که این موضوع را ساده تر بیان کنیم، این گونه بگوییم که یعنی یک طرف مغز شما کار برجسته تری نسبت به طرف دیگر دارد و می‌ تواند روی کل مغز شما اثرگذار باشد.

یک حقیقت کلی : مهارت های ریاضی معمولاً در افرادی در قوی ترین حالت هستند که هر دو نیمکره مغز آن ها به اندازه یکسان کار کنند.

بنابراین آیا ویژگی خاصی در مورد هر کدام از نیمکره های مغز وجود دارد؟

بله. این جاست که ماهیت مغز شما وارد بازی می شود. تفاوت های راست مغز و چپ مغز را با یکدیگر مقایسه کنید.

اد ادمه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

داشتن موی زائد روی بدن یکی از مشکلات رایج است و اغلب خانم‌ ها با آن درگیر می شوند، زیرا مو های زائد  زیبایی ظاهر خانم ها را می‌ کاهد. در نتیجه ممکن است زشت به نظر برسند. همچنین موهای روی صورت، عاملی برای تیره تر شدن پوست هستند. وکس کردن و بند انداختن جزء راه های رایج و موثر می‌ باشند اما چگونه موهای زائد را در ۵ دقیقه بدون درد برداریم و از بین ببریم؟ در این قسمت از سایت بهترین راه حل را به شما معرفی می کنیم.  در ویدئوی زیر یک راهکار خانگی عالی را برای خلاص شدن از شر موهای زائد به طور طبیعی و سریع در خانه بدون درد به شما معرفی می کنیم.

استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن مو های زائد

راهکارهای خانگی زیادی وجود دارد که آسان و تاثیر گذار هستند. شاید هرگز به روش‌ های دیگری نیاز نباشد. در واقع از طریق این راهکار ها می توانید مواد خانگی را استفاده کنید و به روش‌ های مختلف برداشتن موهای زائد بپردازید. از محصولاتی استفاده کنید که بدون عوارض جانبی مانند قرمزی و حساسیت هستند.

ازبین بردن موهای زائد با استفاده از خمیر دندان/  راهکار زیبایی اعجاب انگیز با استفاده از خمیردندان

یکی دیگر از چیزهایی که  باید به این لیست اضافه کنید، خمیر دندان است. بله! درست خواندید ! خمیر دندان فقط برای دندان نیست. این روش می‌ تواند به همه زنان به عنوان یک ماده برای از بین بردن موهای زائد معرفی شود و می‌ توانند از نتایج آن شگفت زده شوند.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

بسیاری از زنان می گویند که ما زاده شده ایم تا حقیقی باشیم، نه کامل و باید احساس خاص و بی نظیر بودن کنیم. همه ی زنها شخصیت های متفاوتی دارند که آنها را از دیگران متمایز می کند. در این مطلب شناخت و دسته بندی انواع شخصیت زنان آورده شده است.

به گفته متخصصان روانشناسی، شخصیت تمام زنان با هم یکسان نیست و آنها را می توان در دسته های مختلفی قرار داد. یک نوع شناسی، می تواند به ما کمک کند رفتار خود را درک کنیم و مواردی را که مانع ما هستند یا نمی گذارند خودمان باشیم اصلاح نماییم. در این مقاله، ۹ نوع زن را با توجه به شخصیت آنها معرفی می کنیم. بنابراین می توانید بررسی کنید که زن مورد علاقه ی شما در کدام دسته قرار می گیرد و آیا این زن مناسب شما هست یا خیر.

۱-زنان خلاق یا ناظر

آیا می توانید همزمان در چندین کار شرکت کنید و آیا همیشه به همه اتفاقاتی که در اطراف شما رخ می دهد توجه دارید؟ اگر اینطور است شما یک زن خلاق هستید که از نظر احساسی قوی، خلاق و ناظر هستید. همچنین قادر به انجام همزمان چندین پروژه می باشید و در صورت لزوم همیشه آماده استفاده از عقل خود هستید. البته اگر برنامه های شما مطابق میل تان پیش نرود، احساس سرخوردگی و ناراحتی خواهید کرد.

۲-زنان تکانشی

این زنان عجولانه و ناپخته عمل می کنند، دو بار در مورد یک چیز فکر نمی کنند و همیشه به دنبال انگیزه های قلب خود هستند. آنها تقریباً همیشه به طور غریزی عمل می کنند و اگرچه گاهی اوقات می توانند نتایج خوبی بگیرند، اما اغلب از عواقب عملکردهای خود بی اطلاع هستند.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

تومور مغزی مجموعه یا توده ای از سلول های غیر عادی در مغز است. جمجمه که مغز را احاطه کرده است بسیار محکم است. هر نوع رشد درون این فضای محدود می تواند مشکل ایجاد کند. تومورهای مغزی میتوانند سرطانی (بدخیم) یا غیر سرطانی (خوش خیم) باشند. رشد تومورهای بدخیم و خوش خیم باعث افزایش فشار درون جمجمه می‌شود که این افزایش باعث آسیب مغز می‌شود و می‌تواند تهدید کننده حیات باشد.

تومورهای مغزی به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم بندی میشوند. تومورهای اولیه مغزی از بافت خود منشأ می‌گیرند. بسیاری از تومورهای اولیه مغزی خوش خیم هستند. تومورهای مغزی ثانویه هنگامی ایجاد می‌شوند که سلول‌های سرطانی از مغز به سایر ارگان ها مانند ریه یا سینه ها منتشر می شوند. در ادامه به معرفی انواع تومورهای مغزی، علائم و شیوه های درمانی آن خواهیم پرداخت.
انواع تومورهای مغزی
1- تومور مغزی اولیه

منشأ تومورهای مغزی اولیه، بافت خود مغز است که ممکن است از گسترش موارد زیر ناشی شود:

    سلول های مغزی
    غشاهای احاطه کننده مغز که مننژ نامیده می‌شوند
    سلول های عصبی
    غدد

تومورهای اولیه می تواند خوش خیم یا بدخیم باشد. در بزرگسالان شایع‌ترین نوع تومورهای مغزی گلیوما ها و مننژیوما ها هستند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

به نظر شما جذابترین قسمت هر آرایشی کدام مرحله است؟ اگر از ما بپرسید مرحله رژلب زدن را انتخاب می‌کنیم. رژ لب‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها در بازار موجود هستند و هر فردی می‌تواند رنگ دلخواه خود را تهیه کند. این وسیله آرایشی به ظاهر کوچک تاثیر بسیار بزرگی روی آرایش صورت شما خواهد داشت و بعد از زدن رژ در مراحل پایانی میکاپ، مشاهده می‌کنید که چقدر آرایشتان تغییر کرد و زیباتر شدید. پس انتخاب و خرید رژ لب متناسب با چهره و آرایش، اهمیت خیلی زیادی دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا درباره انواع رژلب اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ادامه مطلب..



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

مدت هاست که از کتان برای ساخت پارچه ها استفاده می شود. مشاهدات تاریخی نشان میدهند که این گیاه در مصر برای تولید پاره استفاده میشد. امروزه در آمریکا این گیاه برای مصرف خوراکی و استفاده از خواص آن کشت میشود.این گیاه منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر است.

تخم‌ کتان را می‌توان به صورت سالم یا خرد شده برای تهیه روغن استفاده کرد. برای دهه‌ها، تخم کتان (که تخم تخمک نامیده می شد) درتولید نان یا به عنوان غله مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه این گیاه به عنوان یک مکمل پرخاصیت به خصوص در امر لاغری شناخته میشود. در ادامه به طور کامل خواص این گیاه وشیوه درست مصرف را بیان کردیم.
گیاه شناسی کتان

کتان دانه ای بدون گلوتن از دسته گیاهان گلدار است. بذر کتان که به آن تخم بزرک نیز می‌گویند، در واقع Flaxseed از گیاه کتان که Linum usitatissimum نیز نامیده می شود، بدست می آید که اندازه ای حدود 2 فوت دارد. این گیاه احتمالا برای اولین بار در مصر رشد کرده اما در سراسر جهان کشت شده است.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

پوکی استخوان وقتی اتفاق می افتد که تراکم استخوانها کم میشود و بنابراین ضعیف و شکننده میگردند. پوکی استخوان باعث ضعف و شکنندگی استخوان ها می شود، آنقدر شکننده است که افتادن یا حتی فشارهای خفیف مانند خم شدن یا سرفه می تواند باعث شکستگی شود. پوکی استخوان زنان و مردان از همه نژادها را تحت تأثیر قرار می دهد. اما زنان سفید پوست و آسیایی، به ویژه زنان مسن یائسه بیشترین خطر را دارند. در این مقاله به بررسی علل پوکی استخوان و معرفی بهترین داروهای مربوط به آن خواهیم پرداخت.
علائم پوکی استخوان

    کمردرد ناشی از شکستگی یا خوابیدن مهره ها روی هم
    کاهش قد به مرور زمان
    قامت خمیده
    ضعف استخوان ها در برابر فشار های خارجی
    فروپاشی مهره ها

علت های پوکی استخوان
بخش 1- سبک زندگی ناسالم

رژیم غذایی نامناسب: رژیم غذایی اثر قابل توجهی برسلامت استخوانها دارد. غذاها و موادمغذی خاصی موجب تقویت رشد استخوانها میشودند در حالیکه برخی دیگر این اثر را ندارند.

کمبود کلسیم، ویتامین D، منیزیم، فسفر، ویتامین K، ویتامین B و ویتامین B12همگی از علل ابتلا به پوکی استخوان ها هستند. رژیم غذایی فاقد این مواد معدنی و ویتامین ها سلامت استخوان ها را تهدید میکند.

همچنین مصرف زیاد پروتئین، کافئین و سدیم نیز میتواند صدمات بسیار زیادی به سلامت استخوان ها وارد کند. مصرف زیاد این مواد غذایی موجب عدم جذب کلسیم و یا دفع آن شود.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

دیابت یکی از بیماری‌های شایع دنیای امروز و یک اختلال متابولیکی است که طی آن توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن فرد در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی، نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. یکی از شیوه های کنترل قند خون، استفاده از دمنوش های گیاهی است. اما به ای نکته توجه کنید هر دمنوشی برای این افراد مناسب نیست. در این مقاله ما به معرفی بهترین دمنوش ها و تاثیرات آن بر دیابت پرداختیم.
دیابت نوع 1

    نوع 1 دیابت معمولا در افراد زیر 20 سال اتفاق می افتد و به همین دلیل به آن دیابت نوجوانان میگویند.
    در این نوع دیابت، بدن کمی یا کاملا توانایی تولید انسولین را از دست میدهد. دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است. در این بیماری سیستم ایمنی به پانکراس جاییکه بدن انسولین تولید میکند، حمله میکند بنابراین پانکراس دیگر قادر به تولید انسولین نیست و ناکارامد خواهد بود.
    دیابت نوع 1 قابل پیشگیری نیست و تنها میتوان آن را با تغییرات سبک زندگی سالم کنترل کرد.

دیابت نوع 2

    دیابت نوع دو در افراد بالای 40 سال اتفاق می افتد.
    این نوع از دیابت بدلیل مقاومت به انسولین ایجاد میشود. در این مورد پانکراس انسولین تولید میکند اما بدن به درستی به آن پاسخ نمیدهد.
    وزن زیاد، فشارخون بالا، رژیم غذایی نامناسب، استرس زیاد، عدم تعادل هورمونی، داروهای خاص و بی تحرکی. از عوامل ایجاد این نوع از دیابت است
    دیابت نوع 2 قابل درمان است.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : melika

متاسفانه نسل امروز، پوست سفید را در خانم ها نشانه زیبایی می‌ دانند. در نتیجه سعی دارند از محصولات روشن کننده پوست استفاده کنند که نتایج سریع را به وجود بیاورد .  اکثر این محصولات برای پوست های تیره کارآمد هستند. بعضی دیگر هم فقط به دلیل فواید سفیدکنندگی از آن ها استفاده می کنند. همزمان با بالا رفتن سن، مشکلات پوستی نیز مثل لکه های تیره، آکنه و از بین رفتن رنگ طبیعی پوست ظاهر می شود که نشان دهنده علائم پیری هستند.

محصولات سفید کننده پوست با چنین مشکلاتی مبارزه می‌ کنند و فرایند پیری را به تأخیر می‌ اندازند . بنابراین اگر می‌ خواهید اقداماتی را  برای سفید کنندگی پوست انجام دهید و از فواید آن ها بهره‌ مند شوید،  در این قسمت ۲۰ راهکار زیبایی را به شما معرفی می کنیم.

۱-اقدامات طبیعی انجام دهید

نمی‌ توانید به طور کامل رنگ پوستی که با آن متولد شده اید را تغییر دهید . مگر این که به دنبال جراحی لیزر بروید اما در صورتی که تمایل به پول خرج کردن یا خرید کرم های گران قیمت برای سفید کننده پوست را ندارید، می توانید در درون بدن خود تغییراتی را ایجاد کنید .  ویتامین آ را در رژیم غذایی خود جای دهید. شیر بدون چربی، زرده تخم مرغ و هویج و هندوانه جزء منابع غنی از ویتامین آ هستند که به طور طبیعی پوست شما را روشن تر می کنند.

 

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()