خواب کودک اوتیسم
نوشته شده توسط : melika

یکی از بزرگترین مطالعات در مورد مشکلات خواب کودکان اوتیسمی در سال ۲۰۱۹ انجام گرفت. این مطالعه نشان داد که نزدیک به ۸۰ درصد از کودکان اوتیسمی ۰ تا ۵ سال، با مشکلات خواب مواجه هستند. مشکلات خواب در کودکانی که مبتلا به اوتیسم هستند، دو برابر بیشتر از کودکان سالم یا کودکانی ست که دارای مشکلات مرتبط با رشد هستند. در این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در مورد انواع اختلالات خواب در کودکان اوتیسم، علل آن و روش های برطرف کردن این مشکلات را بدست آورید.

چه نوع مشکلات خوابی در کودکان اوتیسم شایع است؟
افراد مبتلا به اوتیسم تمایل به بی خوابی دارند: به طور متوسط ​​آنها ۱۱ دقیقه بیشتر از افراد معمولی طول می کشد تا بخواب بروند و بسیاری از آنها بطور مکرر در طول شب بیدار می شوند. برخی از مبتلایان به این بیماری دچار آپنه خواب هستند، شرایطی که باعث می شود تنفس فرد چندین بار در طول شب متوقف شود.

خواب کودکان اوتیسمی همچنین ممکن است ریکاوری کمتری نسبت به خواب افراد سالم داشته باشد. آنها حدود ۱۵ درصد از خواب خود را در مرحله حرکات سریع چشم (REM) می گذرانند، که این امر برای یادگیری و حفظ خاطرات بسیار مهم است. برعکس، اکثر افراد عصبی حدود ۲۳ درصد از استراحت شبانه خود را در REM می گذرانند.

ادامه مطلب....





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: